Postati poklicni fotograf, drugič
V glavi se mi je že nekaj časa svaljkala ideja in če je Fotoholik začel, bom jaz dodal še svoje. Sam se preživljam s fotografijo približno osem let. Približno pol leta pa razmišljam kaj vse sem dosegel, kaj lahko dosežem in kako naprej.
Fotoholikova trditev preveč ljudi za premalo denarja je po mojih ugotovitvah delno točna. Denarja je dovolj. Ljudi (fotografov) je preveč. Kar je sicer dobro s stališča konkurence in s tezo da trg sam regulira cene. Večji problem je želja ljudi da postanejo fotografi in to da večini fotografija ni glavni vir dohodka. Problem zaradi tega, ker ne znajo postaviti cene. Nekdo ki že ima zagotovljen vir dohodka, s katerim si je kupil foto opremo, popoldne pa še malo fuša s to fotografsko opremo, znižuje ceno. Foto opremo jemlje kot del hobija in ne kot osnovna sredstva za preživljanja samega sebe oz. najbližjih. Na podlagi te polprofesionalnosti ne zna postaviti ekonomske cene za prodajo fotografij. Večina jih tudi pride do prvih naročil povsem slučajno, ponavadi prek prošenj prijateljev in znancev.
Sem zagovornik samo regulacije cen na trgu, brez intervencij kakšnih cehovskih ustanov ali države. Mora pa se spremeniti ključen faktor ki je trenutno močno prisoten. Uredniki in izdajatelji (ne mislim urednike fotografije) bi morali prenehati podcenjevati svoje bralce in začeti objavljati kvalitetne fotografije, se držati Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah ter predvsem bolj upoštevati urednike fotografije.
Dovolj za danes, treba delat…

July 10th, 2007 at 1:50 pm
Evo, točno ta vidik sem pri Fotoholiku pogrešala … ker je bistven! In, seveda, iz tvojih ust v božja ušesa al kak se že reče …
July 10th, 2007 at 3:18 pm
se podpišem pod to objavo, kljub temu, da nisem fotograf (le za svoje albume in družinski album). problem je, da smo SLovenci stručkoti na vseh področjih.
kar neverjetno je, da smo Slovenci narod: prevajalcev, dizajnerjev, arhitektov, gradbenikov, fotografov, kolumnistov, politikov, političnih komentatorjev, predvsem pa narod z veliko solinarjev … eee, … vsi vse znamo, … vsi poznamo nekoga, ki naredi mal cenejš, tkole brez računa … razultati so porazni.
ljudje, ki živimo od tovrstnih storitev se =bemo iz dneva v dan s strankami, ki jim je najprej in najbolj pomembna cena. o kvaliteti še niso slišali.
ah, pa kaj bi jamral, sja imam vsaj delo. grem zdej napisat še nekaj mailov svojim dolžnikom, ki jim je žal za moj honorar zmanjkalo denarja, ker so ravnokar kupili novo jahto, jadrnico ali pa enoprostorca mulcu, ki je čudežno imel samo enega popravca.
ah, sej mogoče pa sploh ni tko slabo. kajneda?
-sv3
July 10th, 2007 at 7:01 pm
Hm, lovim zadnje konce pred odhodom, zato le na hitro.
Z drugim odstavkom se le deloma strinjam. Situacija je takšna, ker je poklic kul in si veliko ljudi želi to delat. Zato je marsikdo pripravljen delati tudi zastonj ali za male pare.
Ampak meni se to ne zdi nič narobe! Če nekdo svoje fotkanje subvencionira z drugim delom naj! Saj pravica preživetja od fotografije ni od boga dana. Če je nekomu kul nekaj početi, ne vidim razloga, zakaj bi ga obsojal, čeprav je njegovo početje “neekonomsko”.
Poleg tega, kakšno orožje pa imajo novi igralci na trgu, ki nimajo uveljavljene pozicije, razen cene? Obstoječim plejerjem to sicer ni všeč, ampak to se dogaja v vseh industrijah.
S profesionalno fotografijo je problem. Z razvojem tehnike so ovire za vstop v profesionalno fotografijo vse manjše in manjše, zato je ponudba vse večja in čeprav povpraševanje tudi raste ne dohaja vseh tistih, ki vstopajo na trg. Fotka lahko vsak. Fotografija je v tem precej drugačna od denimo poklica zdravnika ali proizvodnje potniških letal.
S tretjim odstavkom se pa načeloma strinjam, a več o tem kdaj drugič
Dovolj za danes, treba it na počitnice…
July 23rd, 2007 at 9:56 am
Spoštovani,
z vsem navedenim se nikakor ne strinjam. Če nekdo fotka po službi in če je dober bo dobil toliko dela, da bo zagotovo opustil osnovno dejavnost saj mu bo zmanjkovala časa.
Če pa ni dober, pa ni variante, da bi
bil konkurenca poklicnemu fotografu. Ne gre, časovno se tega ne da narediti, da si na dveh stolčkih!
Danes samo dobri dobijo delo. To ko pravite, da danes lahko fotka vsak, da je fotografija drugačna od poklica zdravnika se popolnoma motite ali pa nimate pojma o fotografiji.
Da ne bo pomote - govorim o profi fotografiji.
Da bo še bolj plastnično. Vsi smo vozniki avtomobilov pa je Schumacher samo eden.
Popolnoma enako je pri fotografiji!!!
Lep pozdrav
July 23rd, 2007 at 11:17 am
Samo še nekaj če dovoliš.
Kakšno akademsko izobrazbo imaš?Kje si končal fotografijo v Pragi ali New yorku? Kaj te loči od amaterskih fotografov? Kaj si delal za diplomo? Kako se nadaljuje toje sodelovanje z profesorji s faxa? Te vabijo da skupaj nadaljujejte dela????
ŠALABAJZELNI!!!
July 25th, 2007 at 10:33 am
@sv3: jaz verjamem da bo boljse. Glede na super gospodarsko rast, ki se bo seveda nadaljevala v prihodnje, se ljudem ne bo dalo placevati za storitve za male pare in potem sestavljati vse skupaj, ampak bodo raje placali malo vec in bo narejeno v roku, kvalitetno, s celotno storitvijo… Mulc bo pa namesto enoprostorca dobil SUV-a, al kaj so že:-)
@Ivan: ja, pa je poklic fotografa res takooo kul, ali samo ljudje vidijo tiste postavne, brhke manekenke, ki na podlagi stereotipa samo cakajo da ga potegnejo fotografu po koncu snemanja…:-) Nizkih cen pri ‘zacetnikih’ ne obsojam, pridejo v fazo ko deljajo cele dneve , denarja pa od nikoder (been there, done that), tako kot je napisal Saso. Ponavadi so hujsi tisti ki ze imajo ‘ime’ in delajo za 100 EUR bruto na dan za velika podjetja… Ne govorim na pamet, sem že dostikrat popušil zaradi takih.
@Saso: če sprašuješ mene, nimam akademske izobrazbe. Trenutno iščem fakulteto, ki bi jo lahko delal od doma, pa nimam ravno sreče. Sem bil na poti naziva ing. strojništva, pa sem vmes ugotovil, tako kot že sam ugotavljaš, da oboje ne bo šlo, sedaj se pa trudim postati Schumacher
Na koncu pa lahko rečem napaka je naša. Fotografi prodajamo storitve in v Sloveniji SO dobri fotografi. Je pa še veliko prostora za izboljšanje kvalitete storitev v fotografiji v Sloveniji. Tukaj se pa začne razlika med percepcijo ljudi o fotografskem poklicu in realnostjo. Nekaj je lahkotno delo, občasen škljoc, ‘minglanje’ v družbi velepomembnih, nekaj pa realnost, ki se ne razlikuje dosti od poklica gradbenika, električarja ali pa zasebnega zdravnika.
September 20th, 2007 at 8:48 pm
Kot receno vse drzi ,AMPAK ko isces spodobnega fotografa za redno delo v foto agenciji ga pa ni na spregled. Ce kdo ve za kaksnega iz ljubljanskega okolisa se priporocam za kontakt
LP Ziga
October 16th, 2007 at 8:46 am
Sem urednica strokovno komercialne revije in me zanima, kakšna je primerna cena za kakovostno fotografijo, 300 dpi: 10×15 do pribl.18×25 za objavo v reviji?
Hvala za odgovor in lep dan!
October 17th, 2007 at 10:55 am
Za objavo v notranjosti casopisa okrog 30EUR+DDV. Je pa seveda cena odvisna od toliko faktorjev, da ti zelo tezko povem tocneje.